Let's win together

Fortsatt samarbete mellan ISP och RF

ISP har skrivit nya avtal med Riksidrottsförbundet gällande såväl branding som upplåtelse av marknadsförings- och försäljningsrättigheter till SM-veckan.

– Med ISP:s erfarenhet och kunskap om idrott, arenor och evenemang känns det väldigt tryggt att ha dem som samarbetspartner, säger Maria Hallberg, evenemangsansvarig för SM-veckan på Riksidrottsförbundet.

Redan 2016 inleddes ISP:s resa med SM-veckan, ett uppdrag som hela tiden växt. Från att från början enbart ha innefattat vinterveckan är sedan 2022 även sommarveckan inkluderad. Uppdraget består i att sätta upp all arenabranding och inramning på alla arenor.

– Det är ett stort logistikprojekt där vi är fyra team och totalt 14 personer på plats från en vecka innan första tävlingarna till två dagar efter den sista. Det är skyltar, beachflaggor, uppblåsbara portaler och annat. Alla arenor ska följa en röd tråd och andas SM-veckan för både tv-tittarna och publiken på plats, säger ISP:s projektledare Daniel Sundling.

Dessutom omfattar uppdraget att sätta upp all reklam för RF:s partner, vilket kräver ett bra samarbete med RF, SVT, alla deltagande förbund och lokala arrangörer. Årets SM-veckan Vinter består av 22 idrotter som avgörs på åtta arenor i två städer (Luleå och Boden).

Maria Hallberg är evenemangsansvarig för SM-veckan på Riksidrottsförbundet:

– För ett så stort evenemang som SM-veckan krävs att man är lösningsorienterad, kreativ och prestigelös något ISP och deras medarbetare alltid levererar.

Det nya konsultavtalet gällande brandingen av SM-veckorna gäller till våren 2026. Avtalet gällande upplåtelsen av marknadsförings- och försäljningsrättigheterna för SM-veckan för SM-veckan Vinter och SM-veckan Sommar gäller i år med option på ytterligare två år.

– Med detta avtal stärker vi vår relation med Riksidrottsförbundet och vi får än större möjligheter att sälja till SM-veckan. ISP kommer stärka RF:s möjligheter att sälja slut på sina rättigheter då ISP besitter en stor kundbas nationellt och är väl inarbetade på SM-veckan, säger Robert Jonsson, affärsutvecklare på ISP.

2024 avgörs SM-veckan Vinter i Luleå och Boden 20–26 mars och SM-veckan Sommar i Västerås 24–30 juni. SVT är sändande bolag till båda veckorna.

Följ oss på sociala medier: