Let's win together

ISP i nytt samarbete med Svensk Travsport

ISP har fått uppdraget från Svensk Travsport att exklusivt de kommande åren ansvara för försäljningen av sponsorrättigheter för Svenska Travligan (STL).

– Vi påbörjar en långsiktig och spännande resa tillsammans, säger Jan Viktorsson, nationell säljare på ISP.

ISP Sport & Marketing AB är i dag Sveriges ledande aktör inom sports marketing och erbjuder helhetslösningar till rättigheter, förbund och klubbar. Efter många år inom fotboll, ishockey, friidrott, handboll, längdskidor och andra idrotter har ett nytt avtal nu tecknats med Svensk Travsport AB.

Organisationen, som äger 90 procent av aktierna i ATG, driver också Svenska Travligan, en tävlingsserie för de bästa travhästarna i landet. Det är också det tävlingssystem som ligger till grund för V75-spelet. Svenska Travligan pågår under hela året med sju meetings med ett antal försökslopp vardera där de tolv bästa i varje klass sedan får göra upp i finalerna.

De kommande två åren kommer ISP att ansvara för, försäljning och uppföljning av sponsorrättigheter kopplade till Svenska Travligan.

– Svensk Travligan har genom sina kuskar och hästar byggt en kommersiell produkt som har potential att utvecklas ytterligare. Vi kommer med vår försäljningsmodell kunna paketera gångbara erbjudanden till nya och befintliga kunder, såväl nationellt som lokalt, säger Jan Viktorsson, nationell säljare på ISP.

Tomas Fyhr, marknads- och kommunikationschef på Svensk Travsport:

– Tävlingarna i Svenska Travligan är utspridda på travbanor över hela landet och vi vill nu inom travsporten arbeta mer gemensamt och professionellt med våra rättigheter. Tillsammans med ISP hoppas vi kunna utveckla samarbetet med både befintliga sponsorer men också hitta nya.  ISP sitter på oerhört mycket erfarenhet och ett stort kontaktnät och det ska bli intressant att arbeta tillsammans för att öka intäkterna till travsporten. 

SVENSK TRAVSPORT AB

  • Svensk Travsport bildades år 1925 under namnet Svenska Trafsällskapet. 1929 byttes det namnet till Svenska Travsportens Centralförbund (STC) och sedan år 2010 heter organisationen Svensk Travsport.
    • Svensk Travsport äger drygt 90 procent av aktierna i ATG (AB Trav och Galopp) och är representerade i ATG:s styrelse där staten alltjämt har majoritet.
    • l det dagliga arbetet hanteras tävlingsplanering, travsportens regelverk, avels- och registreringsärenden, tränardebiteringssystemet, utfärdande av licenser, upprättande av utbildningar, rekrytering och kommunikation.
Följ oss på sociala medier: