En av Sveriges mest populära idrottsföreningar laddar för dubbla allsvenska premiärer
Djurgården Fotboll har arbetat nära med ISP sedan 2014 och nådde förra säsongen nya försäljningsrekord.
– Tillsammans med ISP kan vi nå ut både lokalt och nationellt, säger Pontus Ljungquist, säljledare på Djurgården Fotboll.
Med över 20 000 medlemmar är Djurgårdens Fotboll en av Sveriges största och mest populära idrottsföreningar och tillsammans har herrarna och damerna vunnit 15 SM-guld och lyft pokalen i Svenska Cupen åtta gånger.
Damerna kliver in i årets damallsvenska redan på söndag, borta mot Häcken, medan herrarna, som slutade tvåa förra säsongen och tippas vara med i guldstriden igen, laddar för derby på hemmaplan mot Brommapojkarna i premiären nästa lördag.
– Det är härligt att kliva in i en ny säsong och äntligen få uppleva allsvensk fotboll igen, säger säljledaren Pontus Ljungquist som arbetat för Djurgården Fotboll sedan 2015.
Även om ett samarbete hade funnits i en mindre skala tidigare var det då ISP tog över helheten av försäljningen för Djurgården Fotboll. Ljungquist är en av hela sex ISP-anställda som är stationerade hos blåränderna.
– Det är inte lätt att skapa en bra säljkultur, men genom kontinuitet och tydliga mål har vi hela tiden kunnat ta nya kliv. Det blev självklart ett hack i hjulet när pandemin slog till, vilket var olyckligt eftersom vi skulle gå in i den säsongen som svenska mästare, men vi har kommit ut starkare ur den. Förra året slog vi all time high försäljningsmässigt och allt tyder på att vi kommer att öka ytterligare den här säsongen, säger Ljungquist, som också ser stora fördelar med att ISP:s nationella säljare finns att tillgå.
– ISP:s portfolio är en styrka för oss och som gör det möjligt att nå större kunder som kanske inte hade gått in i Djurgården Fotboll om de inte samtidigt hade kunnat nå ut i många städer och till olika målgrupper inom olika idrotter.
Jörgen Lindgren, kommersiellt ansvarig på ISP, delar den bilden.
– Samarbetet med Djurgården Fotboll är ett stort och viktigt uppdrag för oss. Det har pågått under en lång tid och tillsammans har vi nått framgångar i försäljning och partnerskap, vilket resulterat i att de sportsliga förutsättningarna ökat. Tillsammans med säljarna på plats och våra nationella säljare som jobbar brett med många rättigheter och kunder kan vi vara lokala och nationella på samma gång, säger Lindgren.