Elgiganten gör en historisk satsning på idrotten tillsammans med ISP
Elgiganten tar ett historiskt kliv in i idrotten och ingår för första gången partnerskap med tre av Sveriges största fotbollsklubbar – Malmö FF, Djurgården Fotboll och IFK Göteborg. Investeringen innebär en strategisk möjlighet att nå ut till relevanta målgrupper på ett engagerande sätt.
Elgiganten går in som huvudpartner till Djurgården Fotboll och IFK Göteborg samt social media partner till Malmö FF. Genom partnerskapen stärker Elgiganten sin närvaro inom svensk idrott och markerar en ny era för företaget.
Idrotten innebär att Elgiganten kan attrahera relevanta målgrupper på ett meningsfullt och engagerande sätt då det finns många naturliga kopplingar mellan Elgigantens produkter och den vardag som både spelare och supportrar lever i. Tekniken spelar en allt viktigare roll i sportens värld, från träning och analys till hur supportrarna följer sitt lag.
För att säkerställa att denna satsning blir så framgångsrik som möjligt har Elgiganten valt att samarbeta med ISP Sport & Marketing, Sveriges ledande aktör för marknadsföring inom sport.
– Det känns spännande att Elgiganten tar klivet in i idrotten genom att samarbeta med tre av landets starkaste idrottsvarumärken. Det är klubbar i Sveriges största städer som engagerar människor runtom i hela landet, där en stor del av vår målgrupp ingår. Som marknadsledare ser vi fram emot att möta målgruppen på ett engagerande och värdeskapande sätt och bidra med mervärde, säger Karolina Åhs Karlsson, Head och Marketing & E-commerce på Elgiganten.
Andreas Ottermark, ansvarig för strategisk försäljning på ISP Sport & Marketing:
– Vi är givetvis stolta över att Elgiganten väljer att ta steget in i idrotten tillsammans med oss. Idrotten är en kraftfull mediekanal och genom att etablera värdeskapande partnerskap kan vi tillsammans skapa stor genomslagskraft. Vi ser fram emot att samarbeta med en marknadsledare som Elgiganten och att arbeta för att nå våra gemensamma mål.